sportsfiske Laksefiske ørretfiske fluefiskelaks laks røye ørret sjøørret fluer fiskrer Eivind Fossheim

Fiskeguiden.no
Velkommen

Fiskeguiden - Siste:Fiskeguiden siste nyheter

På solferie til Den dominikanske republikk

Eivinds første dorado, en fighter på rundt 10 kilo

Hei alle sammen Så er vi på farten igjen. Etter den kjølige sommeren i Jølster, lengtet vi etter sol og varme. Tidligere har vi presentert reiseruten fra Oslo til Puerto Rico og videre til Punta Cana i Den dominikanske republikk

Vi visste at været på de to øyene kan være kan være ustabilt på denne tiden av året, og at regnperioden her nede kan vare frem til begynnelsen av desember. Vi, - Kristin, Thomas & Elin, Eivind & Ami har alle vært i Karibien tidligere, men vi hadde ikke besøkt noen av disse to øyene. Derfor var vi litt spente. Flyturen til Puerto Rico gikk knirkefritt, og hotelle som vi fant på nettet, fungerte OK. Det lå 10 minutter med taxi fra flyplassen og 25 minutter fra hovedstaden San Juan, og rett ved en lang sandstrand. Dessverre var det altfor store bølger til at vi kunne svømme. Såvidt vi fikk bade. Vi fikk ikke tid til å se noe av øya, men hadde en flott dag i selve hovedstaden San Juan, med besøk i gamlebyen og på festningen. Spesielt hadde vi vært interessert i det amerikanske Nasjonalmuseet som har fått veldig god omtale, men dessverre var det en mandag, og alle museer var stengt.. Det var veldig dyrt her, og fant fort ut at måltider måtte skje på de mindre, lokale restaurantene. Men Thomas insisterte på biffmiddag, og dette måltidet nøt vi alle på hotellets egen restaurant som var av topp klasse. Deilig, men dyrt !

Fra den amerikanske øya Puerto Rico fløy vi så over ti Punta Cana flyplass i Den dominikanske republikk og med bil i 25 minutter til hotellet vårt i Bavaro. Her bode vi på Whala! Hotell i 11 netter. Hotellett var veldig rimelig, men så var servicen deretter. Til tross for veldig god mat, var det til stadighet mangel på tallerkner, kopper, glass og bestikk ved hvert eneste måltid, som vi måtte stå i kø for å få kloa i. Men tatt i betraktning av at vi hadde helpensjon og alle drikkevarer til måltidene og ellers om dagene var inkludert, i fullpensjonsprisen på kr 500,- per person per døgn, kunne vi ikke klage. Derfor hadde vi også råd til å koste på oss en hummermiddag.som smakte fortreffelig. Sengene var gode og badet romslig. Dessuten hadde vi utsikt til et stort fellesareal med tre svømmebasseng, og en flott, lang sandstrand 3 minutter unna. Her kunne vi bade og gå kjempefine turer med aktiviteter for enhver smak.

Eivinds første dorado, en fighter på rundt 10 kilo

Vi valgte en fire timers havfisketur. Eivind fikk en kjempestor dorado på 10 kilo som ble tilberedt og servert på en liten lokal restaurant rett på stranden.

Storfisken ble servert fra en strandrestauarnt.

En av dagene leide vi bil og besøkte hovedstaden Santo Domingo. Med kurs for gamlebyen kjørte vi litt feil og havnet i verste slumstrøket. Det var litt ubehagelig, men det var jo lyse dagen. Gutta var hos frisøren og fikk skikkelig behandling med ansiktsmaske og hele pakka.
På hjemveien reiste vi via Bayahibe, en liten perle på nord østkysten. Fantastisk strand og hyggelige mennesker. Til tross for flotte veier, opplevde vi en stygg nestenulykke i regnværet og mørket på vei tilbake til Punta Cana og til vårt Whala Hoteli i Bavaro.. Heldigvis var Thomas snartenkt ved å bråsvinge unna en moped med tre personer som dukket opp som en skygge uten lys i vårt kjørefelt.

På reisen hjem via Puerto Rico møtte vi skybrudd på flyplassen og vi hadde en del problemer med grensekontrollen ut fra USA. Eivind mente at Trumps nye og strengere krav til utlendinger allerede var satt i verk til tross for at han ennå ikke hadde inntatt det hvite hus. Men sjekking og atter sjekking med fingeravtrykkene i en maskin som ikke virket og mistenkelige blikk på våre visa som vi hadde fordi vi for mange år siden hadde besøkt Iran, fikk vi til slutt de utløsende stempler på at vi kunne reise hjem til fredelige og trygge Norge.. Vi kom godt hjem på Premium-seter med Dreamlineren, brune, fornøyde og godt rustet til å møte vingeren. Deilige strender og flotte svømmeturer ble en fin kompensasjon for den solfattige og fuktige sommeren i Jølster.

<< Tilbake Skriv ut Up

| Hoved side | Ledersiden | Nyheter list | Søke i vassdrag | Gode råd | Repotasjer | Fluetips | Vi hjelper deg | Fiske videoer |
Fiskereiser | Shop | Tips oss | AnnonseInfo | Gode fiskelinker | Rakefisk Magasin | fiskeravgiften | 1 bruker |
Web Site Design © CopyRight 2006 Datatid.no All rights reserved
Ansvarlig redaktør Eivind Fossheim, tel +4791139552, E-post, Norsk Fiskesenter AS